Summering 2005.

Efter att redan ha tagit mig igenom en summering av 2005 tänkte jag härmed göra ett nytt försök, och få in lite glädje i bilden. Att publicera en blogg som endast innehåller mörka bilder och minnen från 2005 kändes inte som någon höjdare för någon. Fast ändock. 2005 har kantats av mörka dagar, på många olika sätt.

Om jag börjar med att sätta plus (+) på vad som har varit bra och minus (-) på det som har varit dåligt eller mindre bra för att sedan få en klar bild av det hela och beskriva det utifrån det, borde vara en bra taktik.

- Minus år 2005

- Ångest
- Omotivation
- Knäskada som blev värre
- Augustibuller
- Blivit sviken och bedragen
- Studier
- Beslut om en annan själs liv

+ Plus år 2005

+ Blivit förälskad
+ Opererat knä
+ Augustibuller
+ Piercat och tatuerat mig
+ Blivit myndig
+ Träffat underbara nya (och gamla..) vänner

Så här långt så känns det inte så farligt dystert, men vänta bara. Jag kan nog  få en vuxen man att gråta, om jag så vill. Den längre utvärderingen då? Om jag börjar med minuslistan så kanske det blir ett positivt avslut på årets sista blogg.

År 2005 har alltså kantats med mörka dagar, i stort sett dygnet runt, hela året.

Inför varje nytt år i mitt senare tonårsliv har jag alltså intalat mig själv att det kommande året kommer att bli till det bättre, och att jag alltid trott lika starkt på att det ska inträffa. Trots att det ännu inte gjort det. Vad är det som gör att det här året skulle bli sämre än det innan? Det som ännu inte har släppt taget om mig, måste väl äntligen ha tröttnat? Frågor kan ställas i oändlighet, men varken du, jag eller någon annan kan svara på vad som gör att demonen inom mig aldrig ger sig.

Om jag öppnar mitt innersta för världen och påstår att för varje år som gått, så har det bara blivit mörkare och mörkare för varje vecka... Skulle någon tro på mig då? Självklart inte...

År 2005 har även, om än lite, inneburit en viss glädje och några ljusglimtar.

Mitt knä opererades och mina nya vänner kom att betyda något enormt för mig. En av dessa drog med mig på festivalen Augustibuller i Lindesberg, och även om denna punkt även finns med på min minuslista så var det ett härligt inslag i livet. Fruktansvärt bra band fanns på plats, och nya underbara människor i närheten. Jag hann inleda en kort, men intensiv romans som livade upp min annars så trista vardag, men som ganska snabbt avslutades på grund av svek.   

Mycket mer positivt kan jag inte komma på. Och då bör det uppmärskammas att de mesta på min pluslista senare blev ett minus. Så mycket glädje var det.

Trots detta har jag höga förväntingar på år 2006, och tror även i år att kommande år blir det bättre. Jag kräver mitt liv tillbaka och jag har inte tid att vänta hur länge som helst! Jag vet att jag är en stark och vacker människa, både på in- och utsidan, men utan problem i vardagen skulle jag kunna var en helt fantastiskt, underbar person. Nästintill perfekt. Ta ordet i munnen igen, perfekt.. Har jag då för höga krav? Det är dock något jag får ta upp en annan gång.  

2006 - Ett år fyllt av glädje. Det är så det kommer se ut. Hoppas jag.

Jag citerar Peter Pan och Tingeling: " Think happy tought's! "



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0