KABOOM!

Mitt rum är alldeles stökigt. Det är sjuk att jag aldrig får fingrarna ur arslet och gör någonting åt det. Det är mycket enklare att bo ensam, för då gick det minsann att vara renlig och ha fint runtom liksom. Nu, när jag bor hemma igen, så ser det ut som självaste faan.

Förresten. Mina obefintliga muskler håller på att tränas upp och jag gör framsteg. Det är faktiskt riktigt kul med träning, och även om alla andra tar tre gånger så mycket i vikter än mig på de pass jag varit på så har väl också de varit barn i början. Dessutom har jag officiellt accepterats och ingen skrattar åt mig, så som dom gör åt de som kommer efter nyår och tränar sedan en månad innan de lägger av. Jag började ju minsann med min träning en månad innan nyår, delvis för att det inte skulle bli ett sånt där jädra löfte som jag aldrig håller. 

På tal om nyårslöfte också.. Jag ska ju bli ekonomisk. Och jag är duktig, och är riktigt stolt! På www.laredoute.se så är det världens rea nu såhär i mellandagarna, och det är ju bara så plättlätt att shoppa på nätet, bara klicka och se glad ut, och oftast.. innan man vet ordet av det, så har man handlat för flera tusen. Det är särskillt jobbigt när det är rea, även om man inte ska ha något speciellt, "för det är ju ändå rea!". I vilket fall som helst så hade jag lagt till 6 olika klädesplagg och var på väg att gå till betalning, allt detta skulle ha gått på över 1000:- efter rean så jag började fundera lite i vad jag höll på med. Behöver jag ha 2 jättesnygga toppar/tröjor till trots att jag handlat kläder för flera tusen bara veckorna innan, och är det verkligen nödvändigt med ett till par med skor när jag nyligen handlat ett par underbara stövlar, bara en vecka innan?

Svaret blev NEJ! Och jag lyckades ta bort allt, utom ett par snygga jeans, men kände då att jag lika gärna kunde avvakta, och prova utt ett par som sitter perfekt här hemma, någon gång i framtiden. Så jag stod emot mitt begär, visst är jag väl väldigt duktig, myran? Hihi!

Idag, är en glad dag för mig personligen. Hurra!


Kommentarer
Anonym

Gud, vad duktig du är. Ska jag skvallra till farmor... :-)

2006-12-30 @ 14:58:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0