Lyckan ler, kanske, mot mig också?

Aj då, det känns som jag aldrig skriver i min blogg. Fast.. till skillnad mot för andra i min vänskapskrets så är det faktiskt ofta. Och ja, det där var faktiskt en pik, eftersom det är det enda jag ser fram emot på dagarna numera. Och nej, jag tänkte inte göra denna blogg till ännu en klagovägg utan jag tänkte försöka sikta på det positiva. Förrutom shoppingdjävulen i mig, som aldrig kommer att vara positiv.

Dom här alldeles unnderbara stövlarna har jag skickat efter, och normalt ligger priset på över tusenlappen... MEN, som den (o)tur jag är född med så råkade jag gå in på sidan som säljer stövlarna, samma dag som de hade halva priset bakom deras lucka i adventskalendern! Ibland har jag ju sån (O)TUR, eller vad säger du, kära myra? ;)

Igår var första dagen på mycket länge som jag gick hem med lätta steg från jobbet, jag har haft en fruktansvärt tuff period bakom mig men från och med årsskiftet kommer jag att hinna med att andas ibland också. Frukstansvärt trevligt måste jag säga, och det känns enormt bra! Jag hoppas den positiva känslan kan hålla i sig.

Och den stundande julen, måste nog vara första julen på mycket länge som jag totalt saknar julkänsla inför. Tråkigt, men sant.. Vädret gör väl inte det så trevligt kanske, men att vi på julafton bara kommer att bli 5 personer känns ganska tråkigt eftersom jag är van vid stor släkt och att jag sedan jobbar juldagen då vi normalt är hos farmor och farfar gör det inte särskillt roligare. MEN, för att lyfta fram en positiv grej så är det ju att min kära mor har lovat att hoppa in de sista timmarna bara för att jag i alla fall ska hinna äta lite mat med med mina kära farföräldrar, och det tycker jag är väldigt snällt gjort!

I övrigt anser jag fortfarande att jag är den mest betydelsefulla människa i mitt liv, trots att mitt andra jag är vek alldeles för ofta.

Saker att se fram emot inför den nya året:

  • Josefine firar 20 år i livet, och ett jättekalas lurar bland faggorna. Planer inför detta påbörjas strax efter jul- och nyårshelg!
  • Flytt söderöver kommer att ske innan årets slut.
  • Timrås vinst i kvalserien.
  • Min gamla häst blir eventuellt "min", igen.
  • Mitt nyårslöfte är att bli ekonomisk, och jag kommer att lyckas. Tror jag..
  • Värmlands distansstudier som resulter i minst två sammankomster.                                                                                                                                                


Kommentarer
Morran

En vacker dag kommer jag skratta ihjäl mig åt din blogg! :rofl: Jag älskar din enorma positivism. "Timrås vinst i kvalserien" HAHAHAHA!

2006-12-20 @ 22:55:05
URL: http://remrem.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0