Gorillaärenden.

Sitter på jobbet och latar mig tillfälligt, förmodligen är det kaos, precis som vanligt på HL-display.. Men just nu orkar jag inte bry mig särskilt mycket om det och det är något jag får ta hand om när jag återvänder till maskinhallen. En av mina arbetskamrater, en kille i 30-årsåldern som liknar en känd rockstjärna något sprang precis förbi bakom mig och stannade upp, läste det jag hittills hade skrivit och sa åt mig att det var dags för jobb. Varför, kan man egentligen fråga sig, om man inte förstår bättre än att det uttalandet skapades utifrån min bloggtext.

Sörplar lite cola-light medan jag funderar över hur helgen kommer att utveckla sig. Långt kvar tills dess, men det är i och för sig det enda man har att se fram emot när man jobbar så mycket som jag har gjort nu ett tag. Jag trivs å andra sidan med det, det ger mig mycket pengar, och pengar älskar jag, för det är något jag kan göra av med på kläder, prylar och andra oviktiga saker bara för att se bra ut i andras ögon.

Jag tog mig i friheten att skapa en typ av överlevnadshandbok i en väldigt kort version tidigare inatt:

Överlevnadstips för att klara av en dag/natt på HL: 

  • Tänk positivt - (För det går verkligen på ett sånt här ställe...)
  • Se fram emot något - (Skitrasterna på 5 minuter under 6 timmar när det jävlas..)
  • Drick mycket vatten - (JA!)
  • Lek med dig själv, eller dina arbetskamrater - (Fri tolkning!)
  • Heja på alla, ofta och konstigt - (Se allmänt mongolid ut alltså, modoiter behöver ej anstränga sig)
  • Skrik "OH MY GOD" och skaka på huvudet - (Inspirerad av Jocke, 38 år)

Möjligtvis fyller jag på listan under natten och uppdaterar den senare.

 Nej, nu måste jag titta till mina maskiner en gång.

Vi hörs, sjörövare och rumpnissar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0