Timrås hjäte är redo för NHL

Det är nedsläckt i Timrå ishall. NHL-spelarna från Västernorrland står uppställda på rad. Snart ska domaren blåsa i gång välgörenhetsmatchen mot Timrå.

Stjärnorna har på sig sina NHL-tröjor. Det är bara en spelare som avviker. Henrik har ännu inte fått sin nya från Detroit. I stället spelar han i Timrås vita.

Mitt emot honom står de som snart är hans forna lagkamrater.

Speakern presenterar spelarna och de drygt 4.000 på läktaren klappar väluppfostrat när namn som Markus Näslund, Niklas Sundström, Henrik och Daniel Sedin räknas upp.

Det svala och väluppfostrade byts mot hjärtligt och äkta när speakern börjar presentationen med att säga:
- Han fick Guldpucken i år.

Det räcker. Mer behövs inte förrän samtliga 4.064 personer i Timrå ishall står upp. De vill inte sluta klappa i händerna trots att speakern försöker gå vidare. På en stor banderoll, naturligtvis i rött och vitt står med stora bokstäver "Tack för allt Z".
- Jag fick gåshud. Det var otroligt mäktigt, säger Henrik och ser nästan lite generad ut.

Det är bara två spelare som får stående ovationer.

Hemmasonen Zetterberg och Peter Forsberg.

Hela artikeln:

Källa: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=43746&previousRenderType=1

Jag ryser, och blir alldeles blank i ögonen då jag läser den här artikeln.


Kommentarer
Sportochmusikbloggaren

Hej, din blogg var rolig och skämtsam, du verkar skriva med mycke humor, det gillar jag.
Välkommen in på min blogg där kan man diskutera
sport och musik.

2006-07-18 @ 01:48:58
URL: http://www.sportochmusik.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0