En evighet.

Politik:

Nu är jag nästan helt övertygad om vart jag står politiskt och jag har blivit frälst. Efter pratstunder med högt uppsatta ledamöter och efter att ha fått följa dem i sitt arbete under en veckas tid så förstår jag att jag kommer att få leta i all oändlighet om jag ska hitta ett parti som är precis enligt mina normer. Då får jag nog ta och starta ett eget om det ska kunna gå.

Bland de viktigaste frågorna på min lista står miljö främst, och om det är någon som kan påverka detta på bästa sätt så är miljöpartiet det absolut bästa partiet att klamra sig fast vid.

Och som det inte vore nog så är jag alldeles förälskad i Gustav Fridolin. Okej, mitt tjat om honom kanske borde skippas men han är underbart duktig i det han håller på med och jag kan inte annat än inspireras av honom. Nu borde man kanske inte ta det där med att jag är förälskad i honom på alldeles för stort allvar dock men efter dagens möte med honom så känns det som om att jag svävar en meter ovanför marken.

Schlager:

Jag har inte engagerat mig lika mycket som tidigare år, och jag tyckte nog att BWO skulle ha gått vidare från finalen i Globen men... Carola gjorde en helt fantastisk uppvisning i gårdagens semifinal, hon utklassade alla röstmässigt, hade en av de snyggaste outfiten och utstrålade mest självförtroende och lycka. De andra var simpla kareokesångare i jämförelse, ja, förrutom finska Lordi som övertygade enormt mycket.

Anna Vissi blir förstås svår att tampas med i finalen, men när vann en ballad senast?

Jag håller förstås alla tummar och tår för Carola, även om jag är splittrad vad det gäller henne. Hon är någon som man älskar att hata lika mycket som man hatar att älska henne!


RÖSTA på Carola och Grönt senare i höst ! (Nu kan ju inte Sverige rösta på Carola men...)

http://mp.se/files/90400-90499/file_90493.jpg



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0