Gustav Fridolin

Jag är helt betagen av en människa som är så duktigt och på något sätt förmedlar känslor på så sätt som jag inte hört någon annan politiker göra tidigare (Bortsett från Anna Lind). Jag pratar förstås om Gustav Fridolin från miljöpartiet, han är ung, begåvad och en stor förebild för alla i landet. Främst för den yngre generationen som ser att politiker inte enbart är gamla och tråkiga.

Med sin underbara skånska dialekt kämpar han för det han tror på och han får oss som står på sidan att titta på honom med beundran i blicken. Tyvärr, får man väl säga, så ställer han inte upp i riksdagsvalet eftersom han väljer att bredda sin utbildning, vilket förstås kan vara bra för honom själv om det nu är det han ska göra (Jag har egentligen ingen koll på varför han inte ställer upp..). Men vi har säkerligen inte sett det sista av honom heller.

Jag vill inte låta alldeles besatt av killen, men som jag nämnde tidigare så är det verkligen svårt att inte titta på honom och hans bedrifter med beundran i blicken. Jag har tagit del av olika debatter, möten med ledamöterna från Mp, diverse interpellationer och andra frågot till regeringen, och han är verkligen så outstanding.

Jag kan inte annat än buga och bocka (niga i det här fallet) och hoppas på att det kommer fler som han ganska snart.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0