The man in black

Mitt intresse för melodifestivalen och ESC är inte detsamme som tidigare, för några år sedan fick jag för mig att världens undergång var nära om jag av någon anledning skulle missa en delfinal i våra svenska uttagningar.  Men nu, nu bryr jag mig inte nämnvärt. Nu när tiden fanns, just idag, började jag att planera hur den 12 maj skall komma att se ut, för den stora finalen är alltid den stora finalen, och till den skall en trerätters middag hållas.
 

  • Förrätten består av toast skagen och till det dricks valfri dryck men förslagsvis ett glas vitt bubblande vin/alkoholfri cider. Efter detta äts min personliga favort karré tillsammans med klyftpotatis och pepparsås. Efter att detta sjunkit ner i magen går vi vidare på efterrätten som blir fryst cheesecake toppad med hallon. Ofattbart gott, lyxig mat som är enkel att tillaga.

Oj, vad hungrig jag blir. Det är annan mat än gorbys piroger, chips eller snabbmakaroner det. 

Nåja, jag har nyligen snabblyssnat på alla bidrag i i semifinaler samt den riktige omgången där bla Sverige finns med och jag kan väl inte riktigt påstå att något bidrag impar på mig mer än normalt. Åminstone inte i seminfinalen, där det självklart är något bidrag ala Lordi som låter riktigt illa. I den direktkvalificerade gruppen ser jag Ryssland samt Grekland som Sveriges mest skrämmande utmanare.

För självklart, självklart är det som vanligt Sverige som utklassar alla länder 10 gånger om.. Och att vi inte vinner varje år gör mig väldigt förvånad. Hur kommer det sig att baltländerna röstar på bidrag som blir utskrattade om de vänder sig åt andra håll än varandras? Det fanns en tid då även norden röstade på varandra men den tiden är förbi och numera vill inte ens Norge, Danmark eller Finland ge oss den där säkra tolvan. Vart är världen på väg?

Nej, Sverige slutar topp 5 i år, och framöver siktar vi på att ha våran egna tävling här hemma istället. Det skulle vi må bättre av, istället för att varje år blir lika förvånad över hur ett land kunde få bättre poäng än oss då vi var den självklara vinnaren ända från början. Vi får väl se hur det går, det är några veckor fram i tiden.

Lystring: Myran, jag har bokat lördag den 12 maj åt dig. Bara så att du vet!

Dagens notis: Johnny Cash går härmed förbi Joakim Thåström. Ni förstår att det är stort!



Kommentarer
Lina

Själv måste jag gå på bröllop den 12 maj. Mitt schalgerhjärta blöder! :(

2007-04-25 @ 16:05:58
URL: http://amorous.webblogg.se
Morran

Men det tycker jag Cash förtjänar! Och jag förtjänar att bli omnämnd din jäkla råtta!!!

2007-04-25 @ 18:53:45
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Myran

Hmmm, Eva-Marie är uppe då... Jag tror att vi ska ha middag tillsammans den lördagen. Måste nog dubbelchecka...

2007-04-25 @ 22:53:26
Myran

Hmmm, Eva-Marie är uppe då... Jag tror att vi ska ha middag tillsammans den lördagen. Måste nog dubbelchecka...

2007-04-25 @ 22:57:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0