SKANDAL!

Varför gick inte mitt givna bidrag vidare till final för? Österrike var helt klart topp 3 bland kvällens bidrag. Nu hoppas jag bara att våra nordiska grannar inte är bitter över att de inte gick vidare, utan istället röstar på Sverige, som är överlägset bäst. Precis som i vanlig ordning. Man blir lika förvånad varje år hur värdelösa europa väljer att rösta. Fyfan, dåligt, dåligt.

Jag kan utan tvekan påstå att Islands Eirikur Hauksson är kvällens mest tjuriga förlorare. Han trodde att han var given i finalen, och för min del så kvittar det. Visst, han var bra, men det är just hans attityd som gör att jag bara höjer på ögonbrynet och ger ifrån mig ett lätt hånskratt. Och nu förstår jag varför övriga länder stör sig på Sverige, men faktum är att vi alltid är bäst, oavsett vad någon annan säger. Skulle en kompetent jury få rösta, skulle vi gå segrande ur striden varje år. Och det är väl just av den anledningen som tittarna får den stora äran att rösta. Att det sedan sitter i pengar som varje land drar in, har nog också en viss betydelse.. förstås.

KOM IGEN ARK!



Kommentarer
IdaMaria

Skandal var att ta i tycker jag, men synd att t.ex. Cypern inte gick vidare.

2007-05-11 @ 00:26:29
URL: http://idaken.blogg.se
Myran

Jag tyckte oxå om Österrike, men gillade nog grabbarna i Andorra mer. Skandalen är väl att det kom med så många urusla låtar från Balkan-länderna som vanligt. Jag ger mig fan på att de kommer högt upp som vanligt...

2007-05-11 @ 13:00:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0