Folk som tycker om Josefine, tycker Josefine om!

Vilken pärs, efter en vecka i Turkiet är jag fruktansvärt glad över att jag är hemma. Det har dock varit en ofattbart trevlig vecka tillsammans med värstinggänget, och tro det eller ej, men vi klarade oss utan större oenigheter.


                                                 


Efter många om och men hittade vi tillslut en resa till Turkiet för fyra person till ett vettigt pris, och förra söndagen begav vi oss mot Antalya, med slutstation Alanya för en vecka med sol och bad. Eftersom vi bokat ospecifierat så var vi en aningen nervösa över vart vi skulle hamna, och till våran stora glädje så fick vi både balkong på solsida och pool vid hotell Almera. Solen gassade hela veckan, och med värmerekord fyrtiosju grader i solen så är vi nöjda över att vi hade sådan tur med vädret.

Under tisdagseftermiddagen begav vi oss till Kleopatras turkisa bad, Hamam, för skrubb, bad och massage. Vi gick vidare till tisdagsbazaren och avrundade kvällen med ett brakkalas på Old Istanbul steakhouse där vi rent ut sagt behanldes som kungligheter. Maten var förstaklassig och showen som de enda på resturangen fick var spektakulär och drog fler kunder, och eftersom vi slog på stort antar jag att personalen såg fyra damer som fulla med pengar.

Onsdagen bjöd på bad i havet och en turkisk afton under kvällen där det serverades underbart god turkis mat, senare visade det sig att det var 'modevisning' av skinnjackor och annat och en annan blev enormt sugen på att åka och titta på vad som kunde erbjudas. När jag senare "vann" något där jag var tvungen att åka och hämta gåvan på butiken så passade jag på att boka in ett möte.

Klockan 10.00 hämtades jag och mamma upp på hotellet för ett möte med läderturkarna, och väl på plats serverades vi valfri dryck utan kostnad och ett samtal tillsammans med en av säljarna. Jacka på jacka visades, och tillsist så tog han fram en som jag fullkomligen älskade och prutandet började, efter vi kommit överrens så togs mina mått och skräddaren hade ungefär 3 dagar på sig att sy färdigt den. Resten av dagen spenderade vi på hotellet, med senare utgång för middag och shopping.

Från tidig morgon på fredag fram till eftermiddag runt 16.00 spenderade vi på en båt ute till havs, där erbjöds vi bad i havet och mängder med valfri dryck. Vi stannade ute till havs flera gånger, och några av resenärerna bjöds på glimtar från vilda delfiner, dessvärre var inte jag en och min syster två av dem, medan momma och mami hann skymta dem. Trötta och solbrända återvände vi till hotellet för en omsvidning till middagspresentabla..

Liksom torsdagen spenderade vi lördagen på hotellet i poolen, i väntan på att min jacka skulle anlända dit. Efter många om och men så fick vi hämtning av företaget som tog oss till affären där min jacka fanns. Efter en tids väntande var den äntlig färdig, och efter det så ville jag inte ta av mig den, vilket jag i och för sig var tvungen till eftersom värmen höll på att ta kål på oss, trots den enda halvmolniga dagen. Senare avslutade vi veckan där vi först började, på Istanbul steakhouse.

Söndagen handlade bara om resande hem, och nu sitter jag här, hemma i Sverige. 


                             
                                                 


Veckans:

..Mest använda försäljarknep:
"Svenska vackra flicka, köpa gratis".
..Trevligaste servitör (1): Ibra, lång och ståtlig med ett stort och buskigt ögonbryn från Damlatas.
..Härligaste: Att dyka från båten ner i det långa blåa 28-gradiga vattnet, långt från land.
..Servitör (2): Killen från Istanbul Steakhouse som behandlade oss som kungligheter.
..Mest oväntade: Allt flöt på utan större bråk mellan oss resenärer, framförallt från eget håll.
..Citat: "Mami, Mami"
..Mest uppvaktade: Momma, vilken flörterska! rofl
..Mest saknade: "J", trodde aldrig att jag skulle bli som alla andra, men dessvärre ser det ut som det blev så.


Med Vänliga Hälsningar

Josefine Strindlund


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0