Mightyquin

Puuh, det är varmt här..

Har efter cirkus sex månader äntligen lyckats flytta på min klädeshög som har legat på badrumsgolvet, det känns bra. Det var verkligen på tiden att jag tog tag i detta, och det tog inte ens fem minuter och ändå har jag dragit ut på detta i evigheter. Nåja, nu skall endast mina underkläder upp och sedan ner i byrålådan så kan det här bli riktigt bra.

Var för övrigt på ett väldigt givande möte idag, och huvudämnet var faktiskt kost och motion.. Som jag uppenbarligen inte har kunnat hantera över huvud taget. Har haft väldigt svårt med kosten, framförallt. Jag vet  inte hur många gånger jag lyckats tjata om hur jag skall ändra mitt liv kost- och motionsmässigt. Nu med lite hjälp hoppas jag att jag skall åstadkomma något åtminstone.

Delmål 1:

  • Frukost, lunch, middag samt mellanmål - Alltså en rutin.
  • 2 x 30 minuter "fyspass" i veckan, utöver ridning onsdag och lördag/söndag.
  • Våga, ännu mer!
  • Tänka efter, för mitt eget- och andras bästa.
Får se detta som en bra början, det tycker även min "friskvårdsterapeut" som kommer att arbeta med mig ett halvår framöver tillsammans med den riktige terapeuten, som har hand om det psykiska.

För övrigt så har jag äntligen lyckats ta mig till Mighty en gång i veckan under tre veckor nu, det känns riktigt skönt. Framöver tänkte jag att jag skulle cykla dit på min nyinköpta cykel, istället för att låta min nyinköpta bil surpla i sig all soppa. Det tjänar alla på, jag för att jag cyklar och motionerar, min plånbok för den dyra bensinen och miljön, för den enormt törstige bilen.

I söndags när jag var där så var han riktigt så där som ett varmblod brukar vara (tror jag), han var på språng hela tiden, och när han inte ville gå framåt, så gick han bakåt och konstrade. Det var trevligt trots allt, och tillslut så longerade jag honom för att han skulle få släppa lös den där energin som han gått och samlat på sig.

image56



Jag tycker om att rida, men övriga stallsysslor klarar jag mig utan så länge! image12  rofl

Adiós



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0