Det ska´ va´ gott å´ leva!

Sitter ute hos mamma nu och har precis ätit en god middag.. Det blev en sen middag, för ugnen ville liksom inte grädda min potatisgratäng så som den skulle. Dessutom, mitt upp i alltihop så ringer vedkillarna om att de var på gården om ca 20 minuter vilket innebar att jag och Jonny fick åka iväg i all hast. Nåväl, det där ordnade sig, och vi fick lite extra ved då det hade blivit sådant strul.

Har tagit en kort promenad idag, och i morgon blir det till att stapla 5 kubikmeter ved.. Antar att det är relativt bra motion, men ändock skall jag försöka ta mig ut en tjugo minuter. Känner mig enormt inspirerad, allrahelst då jag liksom stramat åt tyglarna alldeles lagomt så här i början. Egentligen vill jag se resultat på en dag, men det går inte, utan jag har fått acceptera att det kommer att ta tid. Mitt mål är min nästa födelsedag, den 26 januari 2009, att kunna ha gått ner till min målvikt. Det kan verkligen behövas!

Jag känner mig så stark, att jag även skulle kunna vara på väg att hitta tillbaka till rätt väg, och jag hoppas att jag gör det. Det vore fantastiskt! Fast, det är väl lika bra att inte ropa hej ännu.

Annars kan det kvitta!

Adiós.


Kommentarer
Myran

Du kanske ska gå på kurs hos mig. Själv har jag gått ner 10 kg på 13 veckor, bara genom att lägga om kosten. Bra jobbat, eller hur?

2008-01-19 @ 21:54:26
Strindlund

Ohhh, tell me!! :)

2008-01-20 @ 10:18:14
Myran

Det kräver karaktär, så det är kört för din del. ;-)

2008-01-20 @ 20:25:45
Morran

HAHAHAHAHA!!! Det var, i hård konkurrens med mycket annat, det bästa Myran sagt! :)

2008-01-20 @ 21:07:54
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se
Anonym

Ibland har jag mina ljusa stunder... ;-)

2008-01-21 @ 00:03:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0