Tänk grönt, och det klirrar i kassan!

Var precis ner på den lokala affären en sväng för att inhandla några delar inför morgondagen.. Och självklart så hade redan min lilla hjärna övertalat mig om att lite snarra, det ska vi allt ha. Ja, sagt och gjort, men vad ska man säga? Lingonen gör sig som vanligt påminda var fjärde vecka och begäret är ännu större än vanligt, vilket inte gör det enklare.

Struntsamma, det var inte det jag tänkte blogga om idag, utan hur överskad och glad jag blev över att ICA Nära i Söråke har införskaffat biokassar, dvs kassar som är nedbrytningsbara och går i princip att slänga på komposthögen direkt! Ett stort plus till min fd. arbetsplats! Fast jag, som igår kväll faktiskt, kommit på världens briliantaste idé tycker det var onödigt att jag inte hade sett det tidigare..

För övrigt så har jag bestämt mig för att minska antalet negativa bloggar, och istället övergå till en positiv och humoristisk blogg! Mja, vi får väl se hur det går, men alla vi hoppas väl på att det går bra.. För tom jag har börjat tröttnat på min sega, trökiga blogg.


Tips till att spara pengar och värna om miljön:

* Om du bor i hus, byt ut din 190 l soptunna mot en 80 liters tunna. Börja källsortera, och spara 1000 kronor/ÅR!
* Köp tygkassar att stoppa varor i, och köp avfallspåsar som är helt nedbrytningsbara och spara närmare 100 kronor/månad. (Nåväl, nu överdrev jag säkert, men 100 låter bättre än 50).

Listan kommer eventuellt att fyllas på.

Adiós.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0