Bästa tiden att gå vilse i skogen är nu!

Och ett tag trodde jag verkligen att vi aldrig skulle hitta hem igen, trots följandet av stigarna i Söråkersskogarna. Men det var trevligt, blött och blått. Blåbär i massor, och jag var med blå/röd än någonsin när vi traskade under gårdagskvällen. Helt underbart, och är det någon gång jag skulle kunna tänka mig att gå vilse, så är det under den här tiden när bären börjar mogna. Inte nog med det, så hade jag smaskat på både smultron och hallon dagen före.

Därför tog jag i morse med mig min sambos dotter på blåbärsjakt! Det började bra och vi fyllde våran lilla bunke allt eftersom, vi gick några hundra meter till och det var som att hamna i blåbärs-paradiset!  MASSOR med blåbär! MUMS!


Vi åt mer än vi stoppade i bunken, och vi var överförtjusta i att vi hittade just till den platsen. Underbart gott!



Nu skall vi snart tända grillen och grilla fläskfilé och annat smaskigt. Till kvällen blir det självklart blåbär och mjölk!


Adiós



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0