För fet för ett fuck ?

Ikväll har jag åter igen insett att min kondition är lika med noll och att jag skulle behöva tappa rätt många kilon. Mer motion och en balanserad kost vore det ultimata, men man skall orka med detta också. Känns som att motivationen inte sitter särskillt länge, och jag vill som vanligt se resultat på helst en dag.

Nu har jag förvisso en helt annan hjälp än tidigare, men det är lätt att skylla på dåliga knän, pollenallergi eller gud vet vad. Någon gång måste jag ta tag i detta, särskillt eftersom det vore trevligt att rida lite lättare hästar än alla bulldoozrar på ridskolan.

Det finns så många olika mål att uppnå med bättre kondition och smalare midja, ändå  har det hela tiden alltid slutat i katastrof. I år var det den satans påsken som förstörde allt, med musten och allt godis som är tillåtet att äta under denna tid. Jag drack bubbelvatten istället för cola och jag åt frukt istället för att äta en massa onyttigt. Den tiden är förbi, även om jag ständigt påstår att jag skall sluta med diverse saker.

Numer säger jag helt enkelt att jag skall försöka sluta, då gör det liksom ingenting om jag skulle råka dricka en cola ibland. Tyvärr blir det inte bara ibland, utan rätt ofta och detta är något som jag skulle behöva få ett slut på.

NU, är det tack och god natt, och det skall bli skönt.

Adiós.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0