Tomten jag vill ha ett riktigt liv..

..Ett sånt som man har, när man är liten.

Ungefär som då ja, inga större bekymmer utan mer så som när man kunde sätta ett bamse-plåster på det ställe som det gör ont på. Ja, att ha precis den inställning som barnet i följande scenario har:


"Idag satt jag på bussen och tårarna började rinna när jag tänkte på pappas begravning imorgon.


Då kom det fram ett barn i kanske 4-5-årsåldern och frågade vad det var som gjorde att jag grät. Jag förklarade att jag saknade min pappa eftersom han nu är i himlen och då kan det göra lite ont i hjärtat ibland när jag tänker på att han inte är på jorden mer.


Då tog han min hand, lade huvudet lite på sned och sa:


När jag har ont brukar jag få bamseplåster, om du sätter ett bamseplåster på ditt hjärta kanske det gör mindre ont.


Då kunde jag inte låta bli att le lite. Vad tror ni, tror ni bamseplåster hjälper mot ont i hjärtat av sorg? "



Trots att jag är sjuk sedan hemkomsten till Sverige så har det på något sätt varit en underbar vecka i alla fall. Trots de svåra magsmärtorna och den dåliga magen. Trots att jag stått över både ridning och annat inspirerande i livet just nu. Ja, i princip så har  veckan varit bättre än någon annan vecka tidigare i vinter.. Vet inte vad det beror på, men jag tänker inte kasta mig ut över kanten och ropa hej ännu.

Jag har varit med förr och jag vet av tidigare erfarenheter att det finns både toppar och dalar. Jag förväntar mig en dal mycket snart, men samtidigt förbereder jag mig på att klara av den utmaning som kommer och helt enkelt göra den resan mycket kort.

Vecka 21 är veckan då jag tänker på riktigt att inleds vägen tillbaka till det riktiga och kompletta livet

Adiós..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0