Lördagssnask och vind i håret!

Lördag är min "ätardag" där jag inte kommer att räkna points, men försöka att tänka mig för så att jag inte äter för mycket av allting. Till frukost blev det skinkmackor med senap, ingen lunch, någon riskaka och den fetaste tacogratäng någonsin. Som det tyvärr blev lite för mycket av. Dessutom har jag köpt lite snaskelisnask att förgylla kvällen med, men som vanligt köper jag som vanligt alldeles för mycket. Och det som blir över brukar Jonny äta upp!


Vi har hjälpt mamma idag med att rensa ur torpet, det var lite trevligt trots att det blåste så mycket ute. Det blev dock diskussion med hög ton ang. en byggnad där vi skall inreda ett kallstall men så småning om blev stämningen något lugnare. Huvudsaken är att det kommer att bli SÅ bra, och det kommer det att bli, alla gånger. Men i och med att det blir ett kallstall så är kommer det att vara så sjukt kallt på vintern.

I morgon kör jag igång med points igen och till frukost blir det havregrynsgröt, hallon som jag sockrar något och mjölk. Hur gott som helst, det var det jag åt till frukost igår. En halv tesked socker är en av de tre tillåtna per dag, så där räknar jag ingen points alls på. Försöker dessutom dricka vatten lite nu och då och det märks då jag får springa på toaletten hela tiden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0