Ok, update om viktnedgången.

I torsdags stod vågen på + 0,4 kg mot för veckan därpå, det visade sig dock att jag gick in i helvetesveckan. Hela kroppen vätskefylls och det är det ena med det tredje. TYVÄRR har jag inte kämpat alls med viktväktarna sedan i onsdags, kände ingen lust till det då jag kom in på att det måste vara enkelt. Och det ÄR enkelt, egentligen, att gå ner i vikt. Kom inte och säg något annat. Allting handlar bara om val och medvetenhet.

Nu när jag ligger på drygt 25 kgs övervikt så MÅSTE jag tänka på vad jag stoppar i mig, och jag MÅSTE göra av med mer energi än vad jag stoppar i mig. Det är alldeles för mycket måsten, men det är också sanningen.. Jag vill dock göra om dessa måsten till en vana, och inte göra dem för att jag just måste. Krångligt? Välkommen till min värld. Jag krånglar till allting, viker mig för att jag har kompisbesök och så vidare.

Egentligen är det bara att lägga av och göra det som känns rätt, min kropp säger ju ifrån när det blir fel. Trots detta så fortsätter jag och plågar den. Det MÅSTE bli ett stop på det här, och det MÅSTE göras om till en vana att äta rätt. Jag har hittat min frukost nu, helt perfekt.


Det är okej att unna sig något extra om man har väninnan på besök, men det är inte okej så länge man är i viktminskningfasen. Hitta målvikten, stanna där. Hur svårt kan det vara? Jag är dock rädd för att jag blir för manisk, som alltid annars. Att det till slut blir alldeles för mycket måsten, och att jag viker ner mig för att det antingen är synd om mig, eller att jag är värd det.

Skulle vilja gå i någon form av terapi för detta, kalorier skall vara något man äter för att man MÅSTE, inte för att det är gott eller av en vana i tid och otid. Känner mig så tragisk när jag gång på gång känner att jag sviker mig själv. Jag skulle må så mycket bättre av att gå ner till målvikt och stanna där, samt att slippa den psykiska påfrestningen som kan stoppas i munnen.

NEJ, jag blir inte klok på detta. Analysera, ännu mer!


Jag återkommer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0