Planerad meny, torsdag:

Uppdaterad:

Förbrukning av points/dag: 24
Minsta förbrukning/dag: 17
Max antal sparade/dag: 4

Frukost/Lunch:
1 portion havregrynsgröt (2), kanel (0), 1 rivet äpple (0), 2 dl lättmjölk (1).

Kommentar: Gröten tillsammans med rivet äpple och kanel var för mig ingen höjdare. Det gick helt klart att äta men i och med att jag inte tål äpple, allra minst nu på våren så var jag tvungen att blanda ihop den med gröten. Jag hade gärna velat haft den på gröten, tillsammans med kanelen. Jag lade på lite ovanpå också, dumt i och med att det nu klias i halsen.


3 points


Mellanmål: 3 st smaksatta riskakor (3), vatten (0)

Kommentar: Enkelt att ha med sig ut till Moro, eller i bilen, eller i väskan. 


3 points


Middag: 3 potatisar (3), 1, 1/4 laxfile (5), farmors fisksås (1,5), broccoli (0), vatten/pepsi max (0) 

Kommentar: Farmors fisksås är en hel del points i, skall ta reda på ingridienser och räkna ut vad det blir för hela satsen. 


9,5 points


Kvällsmål: Återkommer

Utöver det jag redan har skrivit så blev det lite mer points på middagen och en extra points för mellanmålet då jag tog en riskaka en timme före middag då jag hade dammsugat och skulle plocka med disken. Farmors fisksås innehåller totalt 6,5 points på hela satsen, per matsked blir det ungefär en 0,5 points. Typ. Vet inte exakt, men har räknat att det skulle kunna vara det ungefärliga värdet.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0