Moralkakor!

Undrar hur många i Söråker som faktiskt sett att gullfiberrakan sänkts från 90 km/h till 80 km/h? Jag och min pensionärsbil får inte direkt en högre status för att jag alltid skall hålla hastigheten. Sedan säkningen har jag blivit omkörd, minst en gång åt varje håll varje dag, utom nu när det varit snömoddigt. I´m a roadsnigel.. Eller inte. Jag sitter alltid och håller tummarna på att polisen ska stå och överraska bilisterna och ge dem en saftig bot, så här precis innan jul så att de lär sig någon gång. Men nej, hittills ingen polis i sikte.

Jag bestämde mig för ett par veckor sedan att jag skulle andas i trafiken och inte vara så fasligt trafikelak. Jag kan dock inte låta bli att störa mig på småpojkarna som kommer och lägger sig tätt inpå samtidigt som de blinkar med hellyset på motorvägen trots att jag håller hastigheten, och jag kan absolut inte förstå mig på idioterna som kör om i tätbebyggt område eller i en kurva för att de har så fruktansvärt bråttom. Det gör dock inte min trafikelakhet rättfärdigad.. Så, nu andas jag, är inte lika elak men känner mig trots detta en aningen stressad när det kommer någon som har väldigt bråttom.

Kan inte alla bara bli precis som mig? Fatta ett beslut om att andas och ta det lugnt? Halkan är här och trots det kör vissa som galningar. Har förvisso märkt en annan försiktighet hos de flesta, men det finns fortfarande alldeles för många som kan förstöra liv. Jag har också kört för fort och gör det titt som tätt, men aldrig på vägar med lägre hastighet än 100 km/h och OM det skulle ske så är det direkt efter motorvägen en kort stund för att sedan inse att jag blivit fartblind.

Nää, se upp alla fartdårar där ute. Om inte polisen tar er, må vildvittrorna göra det!


*tips* till läsare med polis i hushållet. :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0