Tankar

Nu har det slutat att snöa, åtminstone för tillfället och jag ska strax gå ut och skotta av det från gården. I morse hade jag utsläpp av hästarna och efter det skulle jag träna med Sessan, men jag tvingade med min nattjobbande man som varit vaken sedan 15.00 dagen före eftersom jag snabbt ville bli klar snabbt. Såg hur han ångrade sig att han sagt att han kunde följa med, men han gjorde det ändå och det uppskattar jag. Det blev alltså ingen träning med Sessan idag..

Vet inte riktigt vad som har hänt de senaste dagarna, men jag har bara känt mig extra trött och ganska down. Har inte alls varit samma person som jag varit under de senaste veckorna, med undantag för enstaka timmars jobbiga stunder. Det här stör mig så otroligt mycket. Ska det behöva vara så att jag behöver min dagliga ridning för att inte hamna i den här fällan igen? Kanske. Jag vet i alla fall att när jag köpte Moro i början och det gick trögt med ridningen så drog jag bara ut på det extra mycket, men när jag kommit igång några dagar då kändes det genast bra. Sen kom den där vilan som jag ville lägga in, det blev en dag och det blev två dagar, oftast blev det en tredje dags vila och det medförde ytterligare en dags vila. Sen var det bara så att jag kände mig tvungen att komma ut, och då höll vi uppe lika länge för att sedan vila igen. Det upprepade sig hela tiden..

Första dagen var ju medveten, andra dagen var mer "ähh, inte dör han av två dagars vila", tredje dagen ville jag helst inte åka till stallet eftersom jag bara ville ligga i sängen och tycka synd om mig själv, samma sak fjärde dagen. Känner nästan igen det här lite nu, skillnaden är att jag inte låtit honom vila lika mkt nu som han gjorde då. Drar mig lite för att rida nu, och detta kom efter den skrittvila vi hade tillsammans med fler utspridda helt rena vilodagar. Vi ska börja träna igång nu på riktigt, gårdagens ridning var relativt bra men då hade jag också sällskap. Det är lättare då.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0