FY för dåliga expediter!

Suck.

Jag var in i stan idag för att lämna in ringarna inför vigseln, semestertider och sådant gör att jag vill lämna in dem i tid. Har varit in på Branders ur & guld ett flertal gånger i Birsta bara för att få höra ohjälpsamt och nästan lite halvsnäsigt: "Kan ni åka in till stan tror ni? Det är där guldsmeden finns.." I min värld hjälper man sina kunder, i min värld tar man emot och "skickar vidare". En riskfaktor som SKALL vara medräknad i försäkringar, ansvar och gud vet allt.

Jag åker in till stan, möts av samma tjej i butiken som säger "Tyvärr, vi har gått i konkurrs..", en vecka tidigare så skulle vi minsann åka in till stan. Och vad hade hänt om vi lämnat ringarna där? Jag vill inte veta, men som tur är så ligger den en annan guldsmed tvärs över torget i stan, så jag gick dit och fick superbra hjälp! Trevlig och tillmötesgående! Expediten gjorde allt för att hjälpa mig. Guld till Carlsén´s i Sundsvall! Och billigt blev det, drygt över hälften av vad jag hade räknat med!

Tjoho!

För övrigt har det hänt många olyckor idag, och köbildningen som blir av alla projekt vägvägert håller på med gör att jag INTE kommer att åka längre än Birsta på ett antal dagar. Helst slipper jag även det eftersom det är vägprojekt från torsboda till stan i princip. Jag hatar andra trafikanter, ingen kör lika bra som mig!  (Obs! Jag är nu ironisk..)

Hej och hå, nu är det blogg nummer 2 som skall uppdateras.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0