Tröttdag i regnet

Idag har det inte hänt något intressant över huvud taget. Hade ställt klockan så att jag skulle kliva upp i tid men det gick inte, jag var så jäkla trött och stängde därför av alarmet när det ljöd. Somnade om och vaknade strax före 11.00, det har varit en riktigt trött och tråkig vecka. Har haft svårt att ta mig upp på morgonen och energin har inte funnits inom mig. Alls.

I vilket fall som helst så for jag till stallet och mockade, tog in Moro och sadlade på honom. När vi gick ut så regnade det mer än tidigare och det var riktigt fint regn så vi blev dyngsur. Red max en halvtimme, om ens det.. I morgon har vi planerat en galen tur i skogen med Ida och Prinsen. Sist tyckte Moro att det var så fruktansvärt roligt och både han och jag var på hugget. Efter det blir det stallmöte för att diskutera lite rutiner för fodringar, in- och utsläpp osv. AK har nu anlänt och det är därmed fullt i stallet, mer hästar innebär mer jobb och personligen måste jag säga att jag tycker att fasta rutiner är det allra bästa för alla.

Jag är ganska flexibel men det finns saker jag inte tummar på särskilt mycket.. Utevistelsen till exempel, 12 timmar utomhus oavsett väder (bortsett från storm) ser jag som en självklarhet och fri tillgång på grovfoder för att tillgodose hästarnas tuggbehov är viktigt för mig. Det är inte synd om djuren för att de får stå ute i regnet, för Moros del så är det bara bra om han kan röra på sig fritt i hagen, även om det inte är särskilt stor yta. Det ordnar sig, med all säkerhet!

Nu blir det snart kladdkaka! haha


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0