Montélopp blev avslappnings-VM

Idag fick jag besök av sotaren, vilken jäkla tur att jag dammsög innan han anlände för det visade sig vara en gammal bekanting från hockeytiden. Mattias Dahlstedt som för tillfället är med i tävlingen "Quickest Loser" som han bloggar om på den här sidan: Länk

Igår tog jag en sväng förbi ridhuset på kvällskvisten, jag hade insläppet och när det ändå var ledigt i b-manegen så var det lika bra att utnyttja den tiden. Det var två andra som red där, två westernryttare som red lugnt och harmoniskt på sina två hästar. Sen kom jag och Moro, och då var den lugna stämningen förstörd.. Moro skyndade på, mer än han brukar och jag spände mig mer och mer (detta insåg jag mot slutet). Halvhalterna fick jag ingen respons på och galoppfattningarna liknade starten på Bergsåkers montélopp. Då bestämde jag mig för att avsluta, kändes inte som någon idé när jag bara blev stressad. 

Red då på lite längre tyglar och skulle trava av honom och då gick det plötsligen mycket bättre. Jag blev mjukare på handen där jag förvisso red på ganska långa tyglar och ett högre tempo än vad som är normalt, men ändock inte i samma anda som det var innan. Jag fick till och med höra fina kommentarer från en av ridlärarna på Timrå som kom in mot slutet och skulle ha privatlektion, hon tyckte att prinsen såg fin ut och det är han! Vackra pållen! 

Skrittade hemöver och ringde för att kolla läget hos Sessan, hon hade varit dålig under dagen så lite omtanke tycker jag att jag kan visa när jag alltid får så mycket tid och omtanke från henne. Hoppas att hon mår lite bättre idag!  


Kommentarer
sessan

2009-11-05 @ 10:23:00
sessan

jo hon mår bättre i dag , ska släpa sig ut på hund promenad i fin vädret..har du kollat min lilla blogg ?? har tapeserat om lite.. tror du gillar resultatet.

2009-11-05 @ 10:24:47
The hottie

Gud vad jag blir galen! Jojjon är trött efter att ha jobbat och vill SOVA. Snaaaaaaaaaaaaark. För övrigt är jag glad att Eddie blev kvar och jag är ännu gladare över att Foppa inte fick problem med foten. Tror dessutom att jag ska flytta till England. Gud vad helvetes jävla fiiiiiiiiiiiint det är är! Puss!

2009-11-07 @ 01:09:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0