Sadeldrömmar!

Idag var det dags för hästklippning av prinsen, som för ett ögonblick blev polacken igen.. Ljudet var absolut ingen fara, men den kittlades så fruktansvärt mycket på honom. Och han har humör min lilla älskling! Fy bubblan, men klippt blev han även om det behövs lite modifikationer här och var. Det blir skönt nu vid träning eftersom han slipper att bli helt genomdränkt av svett. Efter det så släppte jag ut honom i hagen, kidnappade Maria och for och åt lunch. Sessan såg ut att vara nöjd för dagen, efter 2 timmars träning och klippning så tog hon sitt pick och pack och drog hemöver.

Jag fick skjuts tillbaka till stallet och sadlade på Moro för en ridtur, dagens pass bestod av enkel ridning i form av trav- och galoppintervaller. Inte så avancerat med andra ord. Efteråt blev det lite bus i hagen och Moro såg riktigt full i fan ut. Det är så roligt att leka med honom, för han är som ett litet barn som bara älskar att leka jaga.. Problemet är bara att han tror att han är ett litet barn, för han visar ingen tendens på att vika av så idag stod jag och skrattade och skrek i skräckblandad förtjusning för att han inte skulle springa över mig i hagen. Sen sprang jag och gömde mig bakom höhäcken eftersom jag var lite rädd att han skulle "attackera" mig igen.

Pussade hej då och for hem till det kalla huset och skulle plugga, vilket tog tid innan det blev något av. Jag satt nämligen i sadeldrömmar.. sadeldrömmar blev utrustningsdrömmar och inom kort hade jag suttit och pekat ut i en katalog precis allt jag skulle köpa. Om jag hade pengar, förstås.

Den här hoppas jag få tag på:




Har blivit rekommenderad att köpa den här typen. Alltså vill jag ha den nu, med detsamma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0