Studieuppehåll

Fan. Jag sitter här med världens samvete, ett dåligt samvete. Igår lovade jag Sessan så stort att jag minsann skulle följa med på gymmet idag. Tror ni att jag höll vad jag lovade? Nej, för jag kan inte sova på nätterna som jag ska. Inte nog med att November är en skitmånad i sig, man ska inte få sova riktigt när man ska sova heller. Jag får dock skämmas. Hade det handlat om ridning hade jag med största sannolikhet släpat mig upp ur sängen trots att sömnen varit sisådär under natten.

Nya tag, jag kommer att bättra mig!

Var i alla fall iväg och red på min prins idag, har saknat det under de här två dagarna han har fått vila så jag tänkte att vi skulle rida en lite längre sträcka idag. Mycket skritt och lika mycket trav, för att komma igång och skaka igång de vilande musklerna. Moro var dock på hugget, så när han fattade galopp så fick han galoppera lite också, det var bara roligt. Tyckte att han kändes rak och fin i kroppen, inget snubbel blev det så Lasses trixande gav kanske resultat igen? Ska rida i morgon tillsammans med Sessan och dressyrryttarinnan och då kommer jag definitivt inte att banga.

Provred förresten i den där dressyrsadeln jag lånade från Cheval, den som låg högt över min budget. Den passade varken mig eller Moro, och det var väl bara tur eftersom den som sagt var alldeles för dyr. Behöver en dressyrsadel, men jag har ingen lust att lägga ut en massa mer tusenlappar än vad jag har. Av naturliga skäl. Vi får väl se hur jag löser den ekvationen, det är ingen brådska i alla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0