You lost me at hallo…ween

Usch, jag må vara negativ den här tiden på året, men det finns vissa som slår mig med hästlängder och mycket mer. Vi är nu många i vinterstallet och det innebär således också nya viljor och vanor, då är det väldigt viktigt att man sätter sig ner och pratar med varandra om det är något som inte känns helt bra. Säger man inte vad man tycker när tillfället ges och alla är samlade så känns det som att man har förbrukat sin rätt att ha en åsikt. Eller åtminstone har man förbrukat sin rätt att få beklaga sig hos andra och tro att allt sedan kommer att bli bättre. Det kan inte ske några förändringar om man inte vågar stå upp för det man tycker och känner och det kommer definitivt inte att bli särskilt bra om man inte har förmågan att mötas halvvägs.  


Nåväl, för att fortsätta vara lite negativ så vill jag bara berätta hur segt det går att studera nu.. Det är verkligen jobbigt att komma någonstans när man (läs: jag) är så fruktansvärt trött i huvudet. Förstå vad illa det är när man är så beroende av ljus och värme istället för regn och rusk. Har hört att London är en skitstad vad gäller detta i och med att vintern i princip aldrig kommer dit på riktigt, där skulle jag nog hoppa från Big Ben om jag skulle bo vintertid. Typ. En av anledningarna till att jag ibland skulle vilja bo utomlands med annat klimat än i Sverige är för att det åtminstone är soligt dagtid. Även om den svenska sommaren är helt underbar när det är ljust och bra ute dygnet runt.


Nej, nu är det dags för lite skoj:


Buss 771 från Mölndal till Göteborg


Några killar ~ 20 pratar om helgen som precis har varit. Kille 1 berättar om en fest han har varit på med mycket utklädda människor, tivoli, dans och mycket sprit.


Kille 1: Vad har ni gjort då?
Kille 2: Vi var mest hemma. Vi gick bara och tände ljus på gravarna.
Kille 1: Tände ljus på gravarna? Vad har det med Halloween att göra?



Kommentarer
Hanna

Jag är då blonder för den där roliga historien fattade jag inte...

2009-11-09 @ 18:51:56
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Elin! Toboe 4-ever (♥Wolfs Rain ♥)

Jag är nog för ung för att fatta skämtet ;P Jättefin bild längs upp på bloggen! Jag trodde du fortfarande joppade på HL! Dåligt att det inte går så bra med att studera.. Hopaps det går bättre sen!

Kram //Elin♥ (göra hjärtan: Håll in Alt och klicka på 3 bland sifrorna åt höger)

2009-11-10 @ 19:09:23
URL: http://djur9hemmet.webs.com/
Elin! Toboe 4-ever (♥Wolfs Rain ♥)

Jag är nog för ung för att fatta skämtet ;P Jättefin bild längs upp på bloggen! Jag trodde du fortfarande joppade på HL! Dåligt att det inte går så bra med att studera.. Hopaps det går bättre sen!

Kram //Elin♥ (göra hjärtan: Håll in Alt och klicka på 3 bland sifrorna åt höger)

2009-11-10 @ 19:10:16
URL: http://djur9hemmet.webs.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0