Jag är fan ingen fjossig dressyrryttare, jag är en hoppryttare!

Igår red jag och prinsen i ridhuset för första gången sedan flytten till vinterstallet. Insåg att jag måste planera lite bättre än det jag gjorde igår. Först gick det snabbt och var stelt, men sen när jag började att planera min väg lite bättre så släppte Moro till lite. Vi red dock ändå runt där som värsta westernryttaren med snäva hörnpasseringar och fartfylld galopp. Så idag tog jag hjälp av Hitler, och jag älskar henne.. Ibland hör man ett högt: "VAAAD GÖR DU?", "Gör om, gör rätt!". Vet inte vad andra tycker om det, men det är effektivt! Jag känner åter igen att jag har utvecklats men en förbannad muskel i svanken är alldeles för kort och spänd, och det är DEN som gör att jag faller framåt. Jag orkar inte hålla mig uppe, men ett bra tips var att rida som en engelsk snobbryttare, det visade nämligen resultat. 

Och skam den som ger sig, jag må vara frågvis och ibland ser ut som ett stort frågetecken, men det är det jag behöver och äntligen har jag hittat någon som varken daltar med mig eller ger mig för mycket kritik, suck eller stön. Själv kände jag att blicken var med på ett annat sätt när vi sågs för en ridsession på förmiddagen, storasyrran hade förberett med travbommar innan jag kom och senare red vi på en halv sockerbit med galoppbom före och efter. 

Prinsen gjorde ett underbart jobb, liksom jag stundtals! Det finns potential i ekipaget!   


Kommentarer
Nina

Köp MBT skor (eller Web-skor som är billigare). Då tränar du musklerna bak i ryggen och lär dig att räta på dig. Dessutom får man jättebra balans. Värt varenda krona.



Annars så ser det bra ut. Du är duktig du.

2009-10-22 @ 06:54:42
ridhitler

Älskar er båda två!! blir så glad av att få va med er!

2009-10-22 @ 17:58:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0