Favoritgodis - Topp 3:

Det bloggas alldeles för lite om godis så nu tänker jag lista mina tre favoriter:

På första plats: Filidutter





Hårda karameller med smak av banan, täckt med ett salt pulver med smak av lakrits och inuti ett gott och syrligt pulver som man bara längtar efter. Min första kontakt med denna godis fick jag på Timrå Hästsportförening när jag var yngre och alltid spenderade mina dagar där. Antingen hade jag länsat mamma eller pappas plånbok på mynt, eller så tog jag av min månadspeng och köpte godis på stallet. Filidutterna köptes för 50 öre styck och eftersom det var bland det billigaste så blev det ofta att jag köpte av den sorten. Desto mer godis, desto bättre var det.



På andra plats:  Fruktkola





Särskilt fruktkolorna i Lillebrors bästa blandning från Kakservice, har inte fått tag i dem på annat vis och den här burken köper jag inte särskilt ofta. Det skulle bli dyr fruktkola det! Jag älskar förstås godisar i ordningen, "röd", "grön", "gul", "orange" och då är jordgubbskolan den allra godaste. Helt outstanding. Men som sagt, det blir inte särskilt ofta jag får äta dessa "delikatesser". Första gången jag fick lägga händerna på dessa kolor var någon gång i åttonde eller nionde klass då vi jobbade febrilt för att få komma iväg på en klassresa, vilket vi gjorde tack vare mig som största kund. Haha, eller inte..




På tredje plats: Kokosprickar



Jag älskar skumgodis, jag älskar choklad men hatar kokos. Hur kommer det då sig att jag älskar denna underbart goda skapelse? Jag vet ärligt talat inte själv, choklad och skumgodis hör förstås till favoriten bland "smågodis", men eftersom jag helst av allt brukar undvika kokos så kan jag inte riktigt förstå varför jag tycker om den här godisen. De är goda, skummiga och lätt att tycka om! Fanns alltid i mammas godisskål som jag gick och plockade ur när jag trodde ingen såg..






Ät och må gott! (Men inte varje dag...)*


* Vilket är något jag skulle behöva anamma.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0