Hästångest, inte höstångest!

Har fått en släng av hästångest nu så här, idag igen. Har för det första lite dåligt samvete över hur mycket det egentligen kostar att ha häst, jag behöver saker till min bärplockare varje månad för tusenlappar och om min sambo vill ha eller behöver något klämmer jag fram ett gällt: "Vi måste AVVAKTA!" Ekonomin är något vi måste se över tillsammans och komma fram ett bra upplägg. Känner mig som värsta sortens ragata när jag surt påpekar att vi inte har råd att köpa en dvd eller något spel då och då. Ajabaja på mig. 

Sen tar det mycket tid och jag oroar mig ständigt för att min prins ska vara döende. Eller åtminstone väldigt sjuk eller skadad, och det i sin tur ger mig ångest över att det skulle kosta mycket pengar även det. Försäkringen täcker mycket men det är självrisker och grejer som kan dra iväg, som tur är så har inte mitt försäkringsbolag någon självrisk + en viss procent av kostnaden som jag vet att många andra bolag har. Låt säga att en operation och behandlingar skulle gå på 100 000 kr, 20% av den summan är ju 20 000. Shit. Lite tur har jag i alla fall. Men det värsta av allt.. alla slitningar som blir vid skada/sjukdom. Suck. Orkar inte med det, men det är väl dumt att oroa sig för något som inte har hänt. 

Dock kommer alltid den här perioden någon gång per månad. 


Nu ska jag drömma mig bort om en miljardvinst..

 


Kommentarer
Emma

Känner igen det där med att oroa sig för pengar pga hästen, särskilt i samband med skador. Det är ju lite så att om det händer något så ser men pengarna rasa iväg framför ögonen samtidigt som man är orolig för hästens hälsa!



Sv:

Tack :) Varmblod har fruktansvärt bra psyke och är jättetrevliga hästar faktiskt, väldigt arbetsvilliga också så det är roligt att jobba med dom :) Du har nog säkert sett mina bilder på buke, brukar lägga ut bilder där då och då :)



"Tyvärr" har jag hittat sadeln jag sökte för kanonpris ;) men om jag hör någon som är ute efter ny sadel ska jag tipsa om dina två! :)

2009-10-16 @ 09:07:43
URL: http://emma.stjernstedt.net/blogg
Gabbi

Hej.

ja några miljoner skulle inte sitta helt fel :)

Jag tar med cd skivan på jobbet. Är i Birsta idag 12-20 lör 12-18 sön 9.30-16.

Kram Gabbi

2009-10-16 @ 11:35:57
Hanna

Du är ju bra puckad. Varför ens tänka på sånt som inte ens har inträffat. Det är väl bättre att vara på bra humör nu och ta smällen om den ev skulle komma?

2009-10-17 @ 10:29:37
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0