Utvärdering av ridpasset 16/10:

Efter några dagars skogsluffs så hade jag bestämt ridning i paddocken idag, dessvärre glömde jag nyckeln till sadelkammaren så jag mockade och fixade i ordning allt för att åka tillbaka på kvällskvisten och ta in kusarna och därefter rida. Kolmörkt ute och tidigare har jag fått känslan av att Prinsens mörkerseende inte är på topp, men idag märkte jag inte av något handikapp. Vi skrittade ut 10 minuter innan passet som jag hade tänkt att viga åt föregående ridpass i paddocken. Nämligen min sits och att allt skulle klaffa samtidigt, händer, skänklar, blick och gud vet vad när det gäller ridning.

Resultatet? Godkänt!


Jag fokuserade på att flytta bak skänkeln och trampa ner hälarna och det kändes ganska bra. Blicken hängde dock inte med så som jag ville men jag klarade mig helt ok trots det. Mer blick nästa gång så blir det här bra! Hade även fokusering på att rama in honom på volter och det kändes riktigt bra stundtals, jag tappar nämligen mitt högerben väldigt ofta om jag inte tänker mig för.. Med andra ord innebär det noll stöd och ingen aktivitet, vet inte riktigt varför det blir så, men jag försöker att tänka på det. 

Minus för dagen blev mina försök att flytta honom för skänkeln, jag är fortfarande alldeles för svag där och jag känner mig som Laila Bagge sa till Nicklas Hocker (tror jag) en kalv på grönbete i det momentet. Det vill säga att jag känner mig okontrollerad och bortkommen! haha, fast det kanske inte är det man menar med kalv på grönbete?!  Jag har dock ett plus till att bidra med i dagens utvärdering, nedsittningen i trav fungerar bra och resultatet efter ridningen i veckan är väldigt god. Jag har tagit upp detta många gånger tidigare, men min balans är bättre och nu när jag börjar komma till rätta i sadeln med skänkeln och allt så går det ganska bra i trav nedsittning. Moro var mjuk och trevlig, det blev ett kortare pass, men jag kände att det fick räcka eftersom jag ansåg att vi gjort sådana framsteg.  


Kommentarer
ridhitler

yiipiee!! du ar duktig ! kampa pa sa blir det bra. odu vet ju att du far hjalp nar du vill.

2009-10-17 @ 15:28:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0