Dagens ros- och ris.

Rosen går till:

Sebastian Hydre, schampo och conditioner:



Pris: ca 270 kr/st (Trudes, Sundsvall)


Och dagens ris:



Pris: Paketpris, 249 kr (lokal hårfrisör)



Jag bloggar normalt inte om mode, skönhet eller gud vet vad.. Jag känner dock att det är min plikt att varna människor som tycker om sitt hår. På Maria Nila´s hemsida beskriver man "I CARE"-serien: "Maria Nilas nya serie - I Care - skyddar mot storstadens smuts, avgaser och fria radikaler. De stärker även fjällskiktet och ger ett glansigt och friskt hår." - Och deras specialutformade serie inför sommarens sol- och bad lovar ett bra skydd till ett friskt hår. Tro mig, serien håller inte vad den lovar..

Använde det allra första gångerna på utlandsresan till Turkiet, "perfekt" tyckte jag, där blir det en massa sol och bad i saltvatten. Kan inte bli bättre! Hej och hå, håret kändes aldrig rent under resan och det var torrt och riktigt tovigt. Trodde det berodde på saltvattnet, så jag var övertygad om att det skulle bli ändring då jag kom hem till Sverige. Men nej, det kändes som att jag tvättade ovanpå håret och det blev bara tovigare och tovigare. Har inte tappat så här mycket hår på jag vet inte hur länge. Saken var klar, jag gick in på Birsta i Sundsvall och skulle införskaffa mig mitt trogna från Sebastian Proffesional, 2+1. Två delar protein, en del fukt.

Sortimentet har dock bytts ut och istället fick jag med mig Sebastian Hydre hem, vilket var ett lyckoköp. Det här finns att läsa på deras hemsida: "Hydre - Schampo, balsam och inpackning som består av en intensiv och näringsrik formula som återfuktar torrt, frizzigt och behandlat hår. Ger nytt liv, len fyllighet och spänst. Skyddar färgat hår." - Håller verkligen vad det lovar. Mitt hår kändes fantastiskt, efter bara en tvätt, får se hur det ser ut efter ett par veckor. Rekomenderas verkligen!


Josefine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0