Nej, nu får tant ta och lägga ifrån sig skinnbrallorna. Tänk på barnen!

Igår kändes 10 centimter som 1 meter, idag kändes 10 centimeter som... tja, 10 centimeter! Men det var roligt och även om jag inte fick världens finaste fattningar till galoppen idag så kämpade vi på. Jag fick till och med beröm godkänt av rid-Hitler idag, kanske till och med lite till. Jag vet inte, men eftersom hon med glada gestikulerande ord beskrev min framfart inom ridsporten för sin kära katt Fido så tror jag faktiskt att det var lite bättre än bra. Efter mina förutsättningar och på min nivå alltså. Hur mycket hennes andra man Lennart bryr sig, det vet jag inte, han tycker mest om att jaga och ligga på soffan om dagarna.

Eller nej, Lennart är katten. Fido mannen. Så var det!

*Skriver upp i anteckningarna
*

Det känns roligt med ridningen igen, bättre än någonsin. Jag märker att min ork och balans är bättre, men det är också långt ifrån bra. Men det känns bättre, och jag lär mig nya saker varje gång tillsammans med storsyrran. Drömmen är att kunna sätta sig i sadeln och bara rida, som en dröm, utan att behöva tänka på så jäkla mycket. Ungefär som när man hart lärt sig att cykla, eller köra bil. Det enda man måste fokusera på är att styra och att resten bara flyter på liksom. Jag kanske kommer dit någon dag, och när jag märker av förbättringar hos mig själv så känns det otroligt roligt och inspirerande.

Jag är bra och utvecklingsbar!



Spenderade flera timmar på Birsta idag, tiden bara flög iväg. Det var trevligt, vi hittade mycket fint och jag drack ett väldigt gott och svalkande iste med smak av citron på Waynes Coffey. Kände en smula dåligt samvete över att jag lämnar Jonny hemma så mycket på dagarna, så till honom köpte jag kaffebönor på Kahls med smak av Irish Cream. Luktade så gott att nästan jag blev sugen på att börja dricka kaffe. Han förlåter mig alltid när jag kommer hem med goda överraskningar! Hihi

Nästa gång jag åker på Birsta ska jag handla en massa chokladpraliner där. Mums!


Tanten snyggrumpa, tack för idag! ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0