Nya tider är bättre tider, eller?

Som ung var jag en orädd dåre som hoppade allt med alla hästar. Idag hoppar jag inget, med någon häst.. Men vinden har vänt, jag hoppade min lilla dåre och jag är väääldigt väldigt stolt över det. Hela 10-15 cm och det var galet roligt! Det kändes som en hel meter, och många rädslor försvann för stunden. Jag kände mig oövervinnerlig. Men det var förstås nära på att jag inte fick uppleva det här ögonblicket.. 

Det lilla hindret "revs" av min kära mentor, rid-Hitler och ingen annan än min nya "syster" flera gånger. Jag har tydligen blivit adopterad, och det är bra. I vilket fall som helst så såg jag min chans där, att smita undan, men det gick inte. Jag hade till och med lagt upp lädren och spänt upp sadelgjorden för att demonstrera att jag inte skulle orka mer idag. Men, nej, det var inte ens meningen att jag tänkte tanken, för upp i galopp skulle jag och två galoppsprång in och hopp. Över skulle jag. Över kom jag. Jag besteg ett berg!

Nu kanske ni tycker att jag överdriver väldigt mycket, och ja, det stämmer med all säkerhet också.. Men, för mig som är/har varit så fruktansvärt hopprädd på senare år, med noll kondition och darriga ben.. Ni förstår själva. För mig är det stort, och det kändes bra. Det kommer att komma en stund när jag inser att jag helst av allt vill radera det här inlägget i bloggen, eller att det glöms bort, men det tar vi den dagen det händer.

Just nu, måste jag hoppa i säng och förbereda mig med skönhetssöm inför morgondagen då vi har bestämt en ny riddejt. I morgon blir det mockning av hela stallet och det tycker jag är en bra uppladdning som mjukar upp armar och axlar. Kanske. Haha

GODNATT!



Kommentarer
lise

Du är modig josse som vågar prova när du är rädd!

2009-09-24 @ 13:03:59
Josefine S

Well, nu var väl detta ingen större grej att bli rädd för, men det var väldigt skrämmande till en början..

2009-09-24 @ 18:51:28
URL: http://strindlund.blogg.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0