Härlig galoppsväng i skogen..

Oj vad roligt det var att rida idag, hade sällskap av AK och Karl och Moro var riktigt på hugget. Blev mycket galoppträning ute till skogs och när det gick lite utför så gick det även utför för mig. Haha. Jag är lite rädd för att Moro ska slå upp huvudet när jag tar för mycket i tygeln, i och med detta så galopperade han förbi Karl som hade fin och samlad galopp. Jag försökte förklara för Moro att vi inte var på Täby Galopp och slutligen så insåg väl även han det..

I vilket fall som helst så var det riktigt roligt, han har aldrig haft sådan här framåtbjudning tidigare. Minns från början då jag precis köpt honom och han knappt ville gå framåt med sällskap ens, då var det inte roligt. Alls. Men det är det nu, underbart.

I morgon ska vi eventuellt slå ner lite stolp i hagarna där de ska stå i vinter, blir lite frustrerad över det där. Hyr man in en häst så är det inte hästägarens uppgift att ordna det där. Det måste vara stallägarens ansvar gent emot sina betalande hyresgäster och deras hästar att det är stabilt och säkert. Jag vet att det är väldigt smidigt att slippa hämta hö och sådant själv, men ibland önskar jag att vi kunde sätta oss ner och bara kunde bestämma att vi ordnar allting själv så man slipper all denna förvirring. Får se vad vi kommer fram till, för hur det än är så tar det en hel del tid att åka och hämta hö och spån om vartannat.


Det kanske går att hitta en bra lösning på det där. Hoppas jag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0