Euforiska känslor är bra för själen!

Oj vad jag är bra! Och min häst är så bra! Idag har jag ridit igen och jag utvecklas, från ena dagen till den andra. Självklart sträcker jag på mig och förutom en massa klappar på polacken så blev det även någon klapp på min egen axel idag. Det är inte perfekt, men jag kände genast en förbättring från gårdagen. Men så är det ju den där kvinnan som jag måste stå ut med ibland, hon som har hökögon och ser precis allt... Hon kommer minsann och tar ner mig på jorden igen när jag svävar iväg på moln. Tillfällig bitterhet infinner sig hos mig.

Men sen så, tillbaka i verkligheten. Tack vare detta så utvecklades min ridning till fruktansvärt bra ridning under några minuter. Jag tyckte åtminstone det, och när jag satt där på hästryggen och insåg att det faktiskt var JAG som red min häst så här, då infann sig ett stort leende på mina läppar. Detta har hänt efter 2-3 dagar med höken, tänk då vad som kan hända med min ridning om några veckor till och sedan ytterligare ett par månader.


SPÄNNANDE!
Eufori för själen.

Livet är bra!


Tog några bilder efter ridningen ute i hagen. Är förstås ingen mästerfotograf, men jag ville bara visa något.

 

Den här hästen letar jag en sponsor till, någon som kan tänka sig att köpa den åt min gode vän Värmland. Jag tror att den här lilla hästen skulle passa henne som handen i handsken, liten, ettrig och mycket energisk! Precis som Värmland, förutom det sistnämnda. Först får jag väl ta och ringa pappa hennes, men jag vet inte vilken framgång det kommer att bringa. "Öhh, ja, jag kan lägga en sjuttio, åttio kronor.. Kanske en hundring så det räcker till maten!" Haha. Nej, förlåt. Förlåt, gud vad elak jag är, men Värmlands pappa är världens sötaste pappa. Han är så där charmigt söt så att man bara skulle vilja krama om honom! Och vi som känner honom, vet vad jag menar.

I vilket fall som helst, säg till om du vill sponsra. Alla bidrag är välkomna!



  
 

Och så här fin omgivning har Mr Polack haft under sommaren!








Kommentarer
carina

ASG!!!!

du för härlig du fru Larsson!!

2009-09-07 @ 13:41:56
Marie Karlberg

Hej!!!

Jag äger den lilla hästen, fuxen :)

Jag söker med ljus o lykta efter mera info om honom. Snälla snälla hör av dig!!!

Mvh

Marie

2011-05-01 @ 21:35:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0