Ångest de luxe?

En nära vän till mig beklagade sig över all negativitet som flödar på bloggar runt om i landet och visst, jag håller med henne, men nu måste jag bara få fortsätta att vara lite negativ. Sitter på jobbet och försöker kombinera studier och arbete, går sisådär eftersom jag är så himla trött och mår allmänt piss. I början av sommaren var det lite jobbigt att jobba nätter, men jag vande mig snabbt och nattpassen har varit de absolut bästa eftersom jag har fått så mycket gjort.

Nu, nu mår jag bara så pissigt och jag längtar efter sängen. Många gånger har jag sovit bort min ångest och ofta har det varit riktigt skönt, men nu när jag jobbar finns det ingen möjlighet att sova bort den så då får man försöka på andra sätt. Jag försöker genom att blogga, öppna mig helt och blotta mina arma stackars ångestfyllda känslor mitt i natten. Många gånger har även det hjälpt, i alla fall en liten bit på vägen och jag hoppas att de här känslorna är övergående. Just nu känns det dock som att jag skulle behöva bryta ihop en stund, få ett rejält sammanbrott och bara få grina, skrika och tycka synd om mig själv.

Det kommer inte att hända.

Istället fick jag lite att göra här på plastfabriken, en del av mina ångestkänslor lättades och nu är det "bara" 3 timmar kvar av den här natten innan jag får åka hem. Längtar så mycket efter min säng just nu, ska sova hela dagen tills att det är dags för middag, dusch och tillbaka till "helvetet" igen. 

Men nu tänker vi positivt!  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0