Gotta love hästlivet!

Har suttit och knåpat ihop en liten låtlista på spotify och alldeles snart tänkte jag titta på Beck - Levande begravd. Tänkte att jag skulle blogga lite förut men av någon anledning tappade jag bort vad jag verkligen skulle blogga om. Antagligen något om hästar och ridning eftersom jag tametusan tror att det är det mitt liv handlar om. Jag har alltid mått som bäst när jag varit hästägare, det går inte att komma ifrån och det måste väl betyda något?

Just nu trivs jag dock ganska bra att rida en gång i veckan på ridskola eftersom jag inte har möjlighet att köpa egen ännu. Har ändå en massa annat jag måste och vill fokusera på, så därför får ridning och utveckling stå taktiskt tillbaka. Ett tag i alla fall. Senare, när jag har utvecklats mer så ska jag höra mig för med min nya klubb om vilka möjligheter det finns att hyra häst och ordna träning för bästaste Coach H.

Jag är inte helt säker på vilka regler som gäller uppe i Härnösand, men det finns information på hemsidan om att man kan hyra häst för extern träning. Frågan är bara hur det fungerar, surströmmingarna på THF tillåter det inte och det har sin orsak också. Mer elever, mer lektioner och större efterfrågan som det verkar. Helt förståeligt. Fast man skulle kunna önska sig ett bättre bemötande av vissa.

Men! Ser ni? Nu handlade det här inlägget ändå om hästar, tänka sig...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0