Hyllningsblogg till Eva H

Har hopptränat för Eva Hägglund idag och det var i vanlig ordning så roligt!

Kommer att bjuda på lite filmklipp senare, men min hästskötare/kamerakvinna/slav håller på att lägga upp det på youtube precis i detta nu. Själv ska jag se på film tillsammans med min man alldeles strax, var in på 7eleven och köpte den omtalade drömsemlan med Överste Morr, som köpte en chipspåse (skräll!!). Var ganska hungrig vid den tiden, så det slank med några chokladbitar, samt att jag på OKQ8 i Söråker köpte en trocadero. Och en chipspåse. Suck. Viktväktarmat? Hoho-jaja... Efter lite mat i magen är jag i vanlig ordning INTE sugen på något alls, förutom semlan då förstås.

Nåja.

*~~*~~*~~*~~*~~*


Hoppträningen då? Jo, jag var riktigt nervös inför den måste jag säga. Är som sagt väldigt feg av mig och om min älskling är lite seg gör jag inte mycket för att skynda på honom.. Detta visade sig genom ett språng i slowmotion som innebar en "vägring" (haha) på efterföljande hinder. Sen gick det ganska bra, men tanken "nu vägrar han, nu vägrar han" eller "nu ramlar jag av, nu ramlar jag av" fanns där ganska precis hela tiden tills mot slutet då jag började lita på oss. Älskar Evas träningsupplägg, hon är verkligen bra på att utveckla oss ekipage och hon lägger fokus på grundridningen.

Tycker att vi utvecklas, och både jag och Moro tycker att det är roligt! Det märker jag på både honom och mig, speciellt då jag bad Eva om att få hoppa en gång tills, trots att vi skulle avsluta träningen. Hihi

(Ok, det blev inte så mycket hyllningsblogg, men ändå)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0