Klubbhoppning på THF

I lördags var det dags för årets första (?) klubbhoppning på ridstadion, tanken var att jag skulle våga mig på att hoppa en 50 centimetersklass bara för att börja öva någon gång. Alltid speciellt på tävlingsdagen, oavsett tävlingsnivå och jag är övertygad om att Moro hade tyckt att det var roligt. Jag övertalade förstås mig själv om att inte vara med eftersom jag känner att jag behöver ha lite mer träning i kroppen så att jag får känna mig mer självsäker. Istället tog red vi ut och galopperade runt på en av de upplogade vägarna runt knuten och det gjorde vi bra. Framförallt Moro dårå, som kämpade på och var riktigt trevlig, det går ju inte bara rakt fram och är plant där. Jag lät Moro galoppera länge och i ett bra arbetstempo samtidigt som jag försökte att fokusera på att stötta upp honom på yttertygel när det blev sväng och liknande.

Han har ganska bra kondition nu, tror det är styrkan som måste bli lite bättre, men den kommer allt eftersom vi tränar regelbundet för Eva. Det är den styrkan som fattas tycker jag, i hoppningen som är ganska jobbigt för oss båda, dock utvecklas vi gång för gång. Idag skrittade jag ut och tanken var att ge honom ett enkelt skrittpass, men när han höll på att "konstra" på grund av all snö som föll från träden plumsade vi i snön ett tag istället.

I vilket fall som helst så svängde jag dock in på ridstadion för att kolla läget. Såg några ekipage i 70-90 cm innan jag begav mig hemåt igen, Överste Morrs favorithäst på ridstadion kom även med på film.
 

Så här duktig var han (tills näst sista hindret då han vägrade ut sig):





Kommentarer
Morran

Åhh! Min älskling filmar min älskling! :) Tack!



Gällande dig och Moro så tror jag det är ett bra tankesätt. Ni hade klarat en träningstävling hur fint som helst tror jag, men mer självförtroende är aldrig fel.



Hade tänkt sova i dag men det ser ut att skita sig. Blir nog ytterligare en "vända-dygnet"-sejour. Du kan ju ringa mig när du är uppe så inte jag slumrat till... Hehe. Puss!

2010-02-08 @ 02:54:35
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/
«PinkieLaady

Jag har fått många förfrågningar om att designa andras bloggar. Jag tycker det är otroligt roligt att bygga men det tar också sin lilla tid, därför startade jag en utlottning om en design jag fixat ihop. Vill du ha chans att vinna designen som syns på min blogg? Gå in här och anmäl dig;

http://pinkielaady.se/category/-tavling.html

(Du kan ju tipsa andra om designen inte passar dig)



(är du inte intresserad så radera/ignorera denna kommentar, ledsen för att jag stör, men jag önskar dig en fortsatt bra dag! =)

2010-02-08 @ 03:57:27
URL: http://pinkielaady.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0