Lonley rider today

Att rida in en ny sadel är fan en hel vetenskap, särskilt om det är en dressyrsadel..

Red i all min ensamhet idag, hade dagen till ära bestämt mig för att rida i den nyinköpta dressyrsadeln och jag kan bara säga som så att jag är jäkligt ovan. Såg säkert ut som en stel pinne, vilket jag också kände mig som, när jag började att rida. Har tidigare berättat att jag försöker att tänka på längden på tygeln när jag rider och jag tycker att jag gör framsteg där, men idag var det som att börja om på noll, fick rida på halvlång tygel för att känna mig någorlunda avslappnad. Förutom det försökte jag att verkligen sitta ner i trav och galopp men även där var jag ur form (vilket jag förvisso varit när jag ridit i hoppsadeln också), men ibland kände jag gunget om än kort.

I morgon är det vilodag för oss, har fullt upp. På torsdag tänkte jag skritta ut och eventuellt trava Moro lite, för på fredag är det dags för hoppträning för Eva igen! Har tvingat med mig Överste Morr som standin för Sessan som eventuellt också ska vara med, tanken är då att hon ska filma lite och att jag förhoppningsvis kan lägga upp något på bloggen senare.
 
Är redan nervös men full av förväntan, Moro har varit riktigt fin på sistonde!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0