Nej, jag är inte bitter.. Eller?

Idag har jag faktiskt tagit mig i kragen och lyckats hinna med en hel del. Klev upp 05.50 i morse efter att Jonny puttat på mig en stund, började elda, plocka med disken, åt frukost och knappade lite på datorn innan han begav sig mot jobbet. Pluggade en stund och bestämde mig för att åka till stallet för att ta av Moro benlindorna och mocka, 8.15 kom jag dit, men trots bestämda tider där hästarna ska få frukost senast 08.00 fanns det ingen morgonansvarig i sikte. Man kan alltid råka ut för olika saker, men på senaste tiden har det kommit olika bortförklaringar efter varandra och jag orkar inte att ha det så här. Har bara känt en massa negativ energi sedan Ida flyttade och det känns absolut inte roligt.

08.40 behagade morgonansvarig att komma dit, då hade jag redan släppt ut hästarna och fixat det som inte var mitt ansvar idag. Jag uppfattades antagligen som ganska sur och kort i tonen, hade inget vettigt att säga människan för tillfället, som bara pratar om det kalla vädret och hur synd det är om hästarna. Suck. Önskar det fanns någon bättre lösning för min prins, men tyvärr finns det inte det med den möjligheten med 10 minuters skrittväg till ridhuset.  

*~~*~~*~~*~~*

Kan i alla fall meddela att Moro ser bra ut igen, var antagligen en liten sträckning på årets kallaste dag som orsakade den "orenhet" som han uppvisade i tisdags. Överste Morr skulle rida och då ser jag att han rör sig något annorlunda än vanligt och ber henne byta varv, varpå hon frågar om han är halt. Jag hinner inte ens öppna munnen förrän en medelålders (?) kvinna utropar "Han är halt!!", som om att hon hade väntat på rätt tillfälle, med ett efterföljande "Han går inte rent!". Jag svarade inte ens, tycker det är så typiskt jäkla klantigt och otrevligt att kasta ur sig något sådant till en okänd människa och häst. Lite besserwisser i hennes ton där som jag inte uppskattade, för man kan faktiskt uttrycka sig på annat sätt. Kanske lite mer; "Ja, han ser halt ut!" eller "Han ser inte ut att gå rent!".


Är det bara jag som irriterar mig över sådant?

Framförallt irriterar det mig då det oftast går ett sådant tissel och tassel mellan hästfolk (eller möjligtvis hos de flesta) när det blir något liknande. Såg genast hur hon stod i stallgången och viskade, samtidigt som hon nickade mot oss. Är det inte typiskt?


Kommentarer
Hanna

Häst och hundfolk brukar det kallas. Förbannat irriterande med folk som tror att dem är mer än andra. Punkt slut!



Skönt att han inte är halt =)

2010-02-26 @ 18:19:38
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0