Hoppstjärnor på gång i Timrå?

Var och tittade på hoppträning för Björne Carlsson igår och det var några bekanta med på träningen. Lite snabbt så kan jag bara konstatera att Maja Heed hade ett litet mer genomtänkt upplägg än vad Björne hade och han är säkert bra, men kanske skulle det vara idé att engagera sina elever lite mer än vad han gjorde igår? Ok, jag är ingen som kan bedöma sådant men det står 1-0 till Maja gårdagens insats. 

Björne lade dock stor vikt vid avsaktningar och gav ryttarna några bra tips här och där, men inga tips eller övningar som ingen annan mindre "duktig" tränare skulle kunna ge. Med mindre duktig menar jag de som anses så i lä i förmån för Björne och alla de här beaktade hopptränarna som tar svindyra pengar för en träning. Det var blandade ekipage från både Timrå och Färsta, kanske eventuellt någon till klubb. Det som dock förvånade mig var att det inte bara var engagemanget från Björne som brast igår, en del ryttare såg mest ut att vilja att träningen skulle vara över. Nåväl, det är inte upp till mig att berätta vem eller vilka som såg ut att vara engagerad eller inte. 

Hans övningar gick ut på att vägen skulle vara rak och igenomtänkt där kontrollen på hästen var bra. Nähä? Han körde likadana övningar med alla ekipage ur de två grupperna jag såg. Lite dressyr på de här hästarna som var med så skulle det bli ännu bättre. Tror att jag bara såg en ryttare som jobbade sin häst i form och hade den med på alla sätt och vis, det var också den ryttaren som det gick bäst för i överlag enligt mitt tycke. Utom mot slutet då hästen blev trött och vägrade ett par gånger på en stor läskig grön/gul oxer. Mycket fin och trevlig häst, med en mjuk hand från ryttaren.   








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0