Hoppträning för Maja Heed!

I eftermiddags var det hoppträning för Maja Heed, jag deltog ej men min vapendragare Sessan var med på Lillian samt även ett par andra som jag känner. Hade ansvaret över digitalkameran och vattenflaskan, förhoppningsvis kan jag dela med mig av någon videosnutt under morgondagen. Var övertygad om att Heed hade mikrofonen påkopplad, men det visade sig att hennes pipa har det där naturligt i sig, ett måste som tränare inom ridsporten antar jag..

Träningen då?

Jo, jag blev väldigt förtjust i Majas undervisning från läktarplats och jag tycker att det var ett bra upplägg. Till och med så att jag själv skulle kunna ha varit med. Det var inga monsterhöjder utan snarare ett grundligt markarbete som byggde upp träningen som avslutades med en liten sammansatt banhoppning på två olika höjder. Förvisso tyckte jag att det var högt ändå, men inte så högt att jag inte skulle ha tvärvägrat att testa. Är övertygad om att Moro skulle ha tyckt det varit roligt att vara med, han blev alldeles galen när Lillian och Karl lämnade stallet utan honom för en gångs skull. Han är ju van att göra dem sällskap och redan efter en dags vila blir han lite av ett monster eftersom han blir extra pillrig.

Det var lite studs, några oxrar och ett par plank uppställd men ni ska inte tro att det såg exakt ut som i gruppen före. Nej, hon anpassade träningen till den nya gruppen och flyttade om något. Det allra värsta ur min synvinkel var den övning som byggdes upp på medellinjen i och med att det blev så långt. Travbom in ett kryss, några galoppsprång till en oxer och ytterligare några till tre studs avslutningsvis. För mig som är så fruktansvärt koncentrerad på det första hindret skulle glömma bort resten, tror jag, åtminstone till en början. Den övningen byggdes som sagt upp eftersom och den inleddes med travbom och kryss, avbrott till trav och över cavalettibommar. Man bröt ut från medellinjen och gjorde övningen en eller ett par gånger till och senare lades det upp till en oxer, avbrott till trav och så vidare.


Väldigt trevlig träning i vilket fall som helst. Om jag skulle ha varit med, hade det inte varit svårare än så att jag kunnat sagt stop om det blev för mycket för mig. Träningen innehöll så mycket nyttigt ändå och det gjordes ingen skillnad på ekipage och ekipage.

FEM "Larssons" av fem möjliga!



Kommentarer
Hanna

Hur känns det att skriva fem Larssons? ;)

2010-01-09 @ 11:48:22
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0