Morr är hemma!

Äntligen!

Hämtade upp Fröken Morr igår på tågstationen och vi packade genast in bagaget i bilen och begav oss ut till Östra Birsta för att käka hamburgare och handla mat. Jag tog för första gången på två och en halv vecka läsk till maten, cola light, och det smakade bara sött, sliskigt och faktiskt ganska illa. Så nej, det var absolut ingen hit! Satt och pratade länge, om hästar, hockey och utlandsresa. Vi längtar båda till solen och det skulle vara underbart att få åka iväg en vecka någon gång framöver. Dessvärre har nog varken hon eller jag råd med det (jag har det definitivt inte), så det kommer antagligen att fortsätta vara en dröm ett tag till.

Sedan for vi hem till henne och färgade håret då hon hade en förfärlig utväxt som vi var tvugna att åtgärda.

*~~*~~*~~*~~*


Idag står ridning på schemat tillsammans med Tinka och Maria, vi ska upp till Snägden och pressa våra hästar då Tinka behöver både framåtbjudning och mer ork. I morgon blir det antagligen lite lugn ridning i ridhuset för min del, framförallt i trav där fokusen får fortsätta att ligga på halvhalter, rak ryttare, rak häst och länga/korta. Skulle behöva plugga också, men just nu känner jag mig inte sugen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0