Tisdag

Idag har vi jobbat extra hårt i ridhuset, kändes riktigt väl att jag maskat under ett tag nu och ibland vet jag varken ut eller in. Försökte med lite hjälp av mina ryttarvänner att försöka förstå hur jag måste rida för att Moro skulle gå mellan hjälperna. Insåg att Evas tjat om att jag ska ha med mig vatten var riktigt smart, för ett tag kände jag mig så jäkla yr och trött att jag trodde jag skulle trilla av i svängarna. Det gick dock över och sedan fick vi jobba, jag och Moro, pressa oss över gränsen aning och då trodde jag igen att jag skulle falla av utmattning från hästryggen. Både jag och Moro dröp om svett och arbetet gick åtminstone framåt en aning, tror jag. I morgon är det dags igen! 

Sen är det så bra att snika sig in på en plats med Sessan och Dressyrryttarrinnan som kan hjälpa mig att analysera rätt under och efter ridpasset. Uppskattar deras sällskap otroligt mycket, inte bara för att jag kan få några tips nu och då, utan också för att de är sådana härliga personer att ha och göra med! Puss på er! :D

Man lär sig alltid något nytt och idag hoppas jag på att dressyrsadeln kommer till Söråker! OCH att den passar!

Nu: Plugg.  


Kommentarer
STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

Hej! Superfin blogg du har!

Kika gärna in på min blogg som är den tredje största hästbloggen i Sverige.

Och missa inte tävlingen där du kan vinna en ridhjälm!

2010-01-05 @ 21:41:35
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0