Vinterbus och köldskador

Mina öron blev förfrusna igår under kvällsritten, red ungefär i en halvtimme och travade Moro efter vägkanten. Efter ett tag kändes det som att mina öron höll på att frysa sönder men jag ignorerade känslan. Ingen har väl dött av köldskador? Ehh.. nej, min rationella förmåga var inte i topptrim där men jag överlever åtminstone. Är riktigt känslig för beröring och det är rött och en aningen svullet. Enligt sjukvårdsupplysningen ska jag avvakta, och behandla med alvedon som smärtstillande och är det samma läge i morgon eller värre skulle samtal till öronmottagningen ske. 

Fortsättningsvis fick jag order om att alltid skydda öronen eftersom de nu kommer att vara extra känslig. 

*~~*~~*~~*~~*


Ska ut och rida idag med Sessan och eventuellt Maria, solen är på väg upp och det vankas friskt och vackert väder idag igen. Var ut en kort stund igår och åkte pulka med Nea, eller jag åkte bob och hon pulka och det gick fort. Jonny var med och filmade, hoppas på att han kan lägga in det på datorn och att formatet är kompatibelt så att jag kan lägga upp det här på bloggen. Det såg riktigt jäkla roligt ut när jag satt där på den minimala bobben och skrek i högan skyn, jag och Nea åkte tillsammans på bobben och vi kraschade några gånger så att styrskidan gick av till och med. Tror det blev lite för mycket vikt på den stackars bobben.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0