Allmän uppdatering om dagen

I morse när jag vaknade så höll jag på att dö av uttråkan, visste inte riktigt vad jag skulle göra av dagen. Tillsist bestämde jag mig för att åka till stallet och ha det gjort för dagen, mockade och gick ut på en promenad med Moro där han fick äta lite gott grönt gräs också. Efter detta var det dags för medicinering och när det var avklarat tog jag och rensade ur mina grejor, ska flytta ut till Tynderö i morgon så det kändes lika bra att fixa det.

På väg hem kände jag att jag hade energi att ta tag i städningen av bilen, såg ungefär ut som i stallet en osopad dag - fullt av spån, hö och damm. Har dessutom kokat en stor sats ärtsoppa med fläsk, dock tror jag att jag i fortsättningen köper min ärtsoppa. Blev inte som när mamma gör den, hennes ärtsoppa är grymt god. Nu grillar vi hamburgare och till det blir det potatisgratäng.

Funderade i morse på om jag skulle rida Ella idag, men jag tänkte att hon får vila lite (om inte den där andra tjejen kommer och rider), så rider jag i morgon istället efter att jag har "dumpat" Moro på hans sommarkollo. Ska ändå hyra transporten där...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0