Beautiful friend

Är irriterad och trött ständigt. Jag är inställd på att min lilla gubbe snart kommer att få avsluta sina dagar och jag accepterar det. Det är dock inte konstigt att mina ögon tåras när jag åker till stallet och möts av det ljudligaste och mest kärleksfulla gnägg jag någonsin varit med om. Hur ska jag klara mig utan Moro och hans egenheter? När jag tänker på detta så försöker jag att hitta mirakelmetoder så att vi kan rädda honom, utan resultat.

Jag vet att jag inte kan utsätta Moro för ett lidande bara för att jag inte vill acceptera att han mår bäst av att få avsluta sina dagar. Jag vet också att jag vill ha (och köpte) en häst för lättare träning och eventuellt tävling, tillsammans med Moro så blir det antagligen mest bara skritt på rakt spår och det är inte heller något jag vill "utsätta" honom för. Han mår bäst av aktivitet och att då bara få ridas ibland, i skritt känns inte rättvist mot honom.

Suck.

Ve och förbannelse, baksidan av att skaffa häst.



Kommentarer
Gabbi

Du tänker helt rätt. Hästar mår bäst när dom får arbeta och dom kan själva inte göra något om dom har ont. Han har ju haft det underbart hos dig och du har utvecklats mycket under den tid ni varit tillsammans.



Kram Gabbi

2010-06-10 @ 18:27:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0