Nöjd och glad!!

Idag är jag glad! Följde med lilla Sessan till "hennes" stall och tittade när hon red Q, efter det var det min tur med stora Ellabella! Jag satt innan och funderade på att jag mest skulle tycka det skulle vara jobbigt att börja rida en annan häst, att jag inte har någon energi eller lust egentligen att fortsätta min ridning mitt upp i allt elände... Men oj så fel jag hade!

I början kände jag mig osäker men när Sessan pushade på så kände jag att jag kunde börja rida lite på riktigt och åhh vad roligt det var. Jag är ganska övertygad om att den här hästen kommer att hjälpa mig framåt på många sätt och någon gång sen kanske det kommer nya utmaningar och då är jag några erfarenheter rikare. Om första ritten var så här positiv så kan jag bara tänka mig hur det blir sedan med lite kondition och styrka, så, man ska alltså inte alltid lita på sina känslor. 

Pratade med ägarrinnan sedan som sa att jag fick komma och rida så mycket jag ville och det känns förstås roligt! Träffade sedan världens bästa Eva HägglundTHF och skulle berätta min nyhet, tror ni att jag var den första att få dela med mig? Nej, självklart hade Sessan redan varit i farten och det är förstås kul! På hennes blogg finns en liten usel bild på mig och Ella, så titta gärna in där. Insåg dock än en gång att jag vill se lite mer fit ut och inte som en jäkla säck med potatis.

Någon gång måste jag jobba på det också.   


Kommentarer
sessan

sorry .. tyckte att det var så kul att gick bra så jag skvallrade för Häggan !

2010-06-04 @ 19:02:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0